Einde van periode 1 - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Jannet Lok - WaarBenJij.nu Einde van periode 1 - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Jannet Lok - WaarBenJij.nu

Einde van periode 1

Door: Jannet

Blijf op de hoogte en volg Jannet

05 Januari 2014 | Australië, Collaroy

Hallootjes!

Ik weet het, ik weet het. Het is alweer te lang geleden sinds ik een update heb geplaatst. en omdat ik weet dat jullie gewoon niet verder kunnen leven zonder een leuke blog van Jannet, ben ik maar weer aan het schrijven/typen gegaan. Okej, en ook omdat er nu een nieuwe periode aankomt en dus een geode timing om een update te plaatsen. Het is namelijk zo dat Jannetje eindelijk klaar is met werken! De tijd van reizen, genieten, relaxen, avontuur en nieuwe mensen ontmoeten gaat nu echt beginnen! En wat heb ik er zin in! maar aan zo'n begin van een nieuwe periode is het ook tijd om even terug te kijken.

6 maanden lang heb ik op een heerlijk ventje mogen passen. Die zo'n enorme lachebek is dat het geneens als werk voelde en daarnaast 6 maanden housekeeping wat dan wel weer voelde als werk.. En zoals ik al zei heb ik echt enorm zin in reizen, maar toch vind ik afscheid nemen erg lasting! de mensen die ik hier heb ontmoet zijn echt zo tof! mijn college zijn zo leuk om mee te werken dat ik ondanks de smerige kamers toch elke dag met een glimlach begon en met een glimlach eindigde. en helemaal de Dakin Family (oppasgezin) Hun verwelkomende mij als een familielid en zorgde ervoor dat ik mezelf kon zijn. Hun waren er als ik mijn verhaal kwijt wilde, hun waren er als ik hulp nodig had, hun waren er als ik me niet goed voelde of gewoon voor een praatje. Kortom, hun waren er gewoon altijd voor mij en het voelde als familie. Dat maakt het dan ook zo moeilijk om afscheid van te nemen.

De afgelopen 6 maanden hebben er ook voor gezorgd dat ik beter in mijn vel zit dan ooit te voeren. Ik voel me goed, heb veel energie en kijk uit naar de rest van mijn avontuur. Ook is mijn eigenwaarde enorm gestegen. Het was niet dat ik echt verlegen wat ofzo, maar ik zette mijzelf liever op de achtergrond zodat andere meer plezier hadden. Maar nu doe ik gezellig mee met iederen zonder dat er éen stemmetje' zegt dat ik weg moet gaan omdat ik hun plezier verpest. En om eerlijk ze zijn voelt dat toch erg goed! :) Het is fijn om te kunnen en mogen genieten en om jezelf te zijn! :) Dus samengevat: afscheid nemen word erg moeilijk en niet leuk! maar afgelopen periode heft mij erg goed gedaan. Zoals ik al zei, voel ik me goed en heb ik zin in de rest van mijn avontuur.

Toch nog even snel ruimte maken in mijn blog voor twee hoogtepunten van mijn trip die ik nog niet verteld heb (wel op facebook) namelijk; 1: Skydiven!! :D Nooit in mijn hele leven had ik verwacht dat ik zoiets zou gaan doen, maar in November deed ik mee met een wedstrijd en voordat ik het wist had ik een gratis skydive gewonnen! tja, dan heb je natuurlijk niet veel excuses meer om niet te gaan.. Dus, met 3 andere zijn we daar heen gegaan en zijn we uit het vliegtuig gesprongen! Pas op het moment dat ik echt eruit moest, realiseerde ik me wat ik aan het doen was. Maar toen had ik niet veel tijd meer om daar over na te denken omdat Rob ( mijn instructeur ) me er al uit gooide. En de lucht die dan op je afkomt! echt, dat is gewoon bizar! pas toen de parachute er echt uit was, kon ik echt genieten en was het waanzinnig vet!! :D 2: Mijn ouders die me kwamen bezoeken vanaf 26dec-3jan.! Het was zo ontzettend fijn om hun weer een dikke knuffel te kunnen geven en om weer tijd met hun door te brengen. Ik heb ze heel Sydney ongeveer laten zien, dus aan het eind van de week waren we lekker moe. Gelukkig hadden hun een lange vlucht terug zodat ze lekker konden uitrusten ;) Ik ben met mijn ouders ook naar het vuurwerk van Sydney geweest en dat was erg vet! (aanrader; youtube-firework Sydney 2013 ) Afscheid nemen van mijn ouders was dan ook weer raar en niet leuk, maar goed, nieuwe periode gaat nu echt bijna beginnen dus hopelijk heb ik genoeg afleiding!

Hoop snel weer een update te kunnen plaatsen en dan niet meer vanuit Sydney, maar vanuit het western van Australië! :)

Dikke kus!

Jannet

  • 05 Januari 2014 - 09:27

    Tanja Lok:

    Geniet van de komende tijd!
    Liefs, Tanja

  • 05 Januari 2014 - 20:45

    Johannes:

    Hallo Jannet,

    Allereerst een heel goed 2014 toegewenst.
    Bedankt voor je verslag en de foto's. Hillsong!!?
    Fijne vakantie toegewenst.

    Johannes Veldhuizen

  • 05 Januari 2014 - 21:32

    Jenny:

    Leuk hè, skidiven! Had je ook heerlijke klapperwangen? ;)
    Sterkte met het afscheid nemen en daarna vooral heerlijk genieten van het rondreizen!
    Je gaat ongetwijfeld weer schitterende dingen zien. Enjoy!

    Groetjes Jenny

  • 08 Januari 2014 - 11:52

    Hannieke:

    Hoi Jannet! Wat leuk om te lezen! Heel veel plezier als je verder gaat reizen! Groetjes Hannieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jannet

Hoi lieve lezers, Welkom op mijn profiel! Hier kunnen jullie alles volgen van mijn grote avontuur in Australië. 15 juni vlieg ik vanaf Amsterdam richting Melbourne om daar mijn eerste kennis met Australië te gaan maken. Daarna ga ik richting Sydney, Cairns, Darwin om uiteindelijk te eindigen in Perth. Vanaf daar vlieg ik op 15 november weer terug naar Amsterdam. (Zoals het er nu uit ziet) Ik wens jullie veel leesplezier en ik vind het natuurlijk altijd leuk als je een reactie achterlaat! :)

Actief sinds 25 Feb. 2013
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 6403

Voorgaande reizen:

15 Juni 2013 - 15 November 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: