Oostkust - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Jannet Lok - WaarBenJij.nu Oostkust - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Jannet Lok - WaarBenJij.nu

Oostkust

Door: Jannet

Blijf op de hoogte en volg Jannet

20 April 2014 | Australië, Collaroy

Hello everybody! :)

Ik ben jullie nog een blog verschuldig over de oostkust van Australië. So, here it is;

Ik vloog van Broome naar Perth en van Perth naar Cairns. na een nachtvlucht kwam ik brak aan op het vliegveld van Cairns. Mijn shuttlebus naar de hostel zou op mij wachten, maar die was er dus niet. lekker dan.. (achteraf bleek Jannet gewoon erg dom te zijn, maar deze blonde actie ga ik zeker niet vertellen. Heb graag nog een beetje pride for when I come back ;) )

Goed, uiteindelijk is alles goed gekomen. In Cairns heb ik een prachtige treintripe gemaakt door de bergen met wanzinnige watervallen. Vanuit daar ben ik omhoog gegaan naar Port Douglas waar ik een tour heb gedaan naar de great barrier reef en serieus daar kan ik wel uren over praten! Wat was dat wanzinnig, gaaf, dope, stoer, vet, awesome, etc. Ik wilde gaan duiken, maar schijnbaar als je diabetes hebt, mogen ze je niet meenemen. Dat was dus erg zuur, maar goed 3x snorkelen in verschillende plekken van de great barrier reef was still not bad ;) Vanuit Port Douglas ben ik verder omhoog gegaan naar Cape Tribulation waar ik een hostel had in de rainforest. Nou en ik kan je vertellen dat is interessant.. Veel vreemde insecten, grote beesten die voorbij komen lopen, 's nachts paar keer wakker schieten omdat er dingen op je dak valt, 's avonds in het donker naar de keuken lopen en onderweg slangen, spinnen, kalkoenen, etc tegenkomen. Echt een aanrader! Kan je vast voorstellen dat ik blij was om daar weg te gaan!

Na dit overleefd te hebben was het tijd om weer naar beneden te gaan. Magnetic Island was de eerste stop. Prachtig mooi eiland zo'n 20 minuten van de kust. Maar omdat ik maar 2,5 week had om naar beneden te gaan, kon ik maar 1 nacht blijven. Jammer, maar op naar de volgende stop. Airlie Beach. Hier heb ik gevlogen over de White sundays en the great barrier reef! en dat was echt WAUWWW!! Zo prachtig! Voor de mensen die mij niet volgen op fb, zal ik wat foto's daarvan toevoegen aan dit blog. In zo'n klein vliegtuigje is ook een leuke ervaring! Ik dacht dat het enger zou zijn dan een grote, maar het is juist andersom. Mam, ik denk dat zelfs u dit nog leuk vind! ;)

Na dit grote avontuur was het tijd om 17 uur in de bus te zitten om naar Noosa te gaan. En ik kan je vertellen, dat is laaanngg.. Wel wat kunnen slapen, maar was niet echt aanspreekbaar de volgende ochtend. Gelukkig stond mijn shuttlebus klaar om mijn naar de hostel te brengen, dus dat was erg fijn! In Noosa heb ik een tour gedaan naar Fraser Island en ik zal je één ding aanraden; DOE DIT NIET!!! Als je naar Fraser Island wilt, doe dan een drie dagen tour en Geen, ik herhaal, GEEN daytour. Je zit alleen maar in de bus. De enige keer dat je eruit gaat is voor morning and afternoon thee op het strand, zwemmen in de lake en lunch. De rest van de tijd ben je onderweg. En als je al zoveel onderweg bent als mij, dan is dat echt niet relaxt! Dus dat was een tegenvaller. Goed, op naar Byron Bay. Fijne plek met leuke winkel, live muziek en een prachtige oceaan.

Vanuit Byron Bay ben ik naar Nimbin gegaan. En de reden dat ik daar heen ging, was omdat ik een foto had gezien van de hostel daar en dat zag er erg leuk uit. Wat ik niet wist is waar Nimbin om bekend staat. Jep Nimbin, de drugscity van Australië. Voor meer over Nimbin verwijs ik jullie door naar Google, maar laat ik dit zeggen; het was interessant. Maar zoals jullie merken kan ik nog steeds mijn blog schrijven en zit ik op dit moment veilig in de beachouse in Collaroy. Dus alles is goed gekomen ;)

Terug in Byron bay ben ik gaan horse surfing and that is so much fun! We gingen eerst 1,5 uur op het strand rijden, daarna hielden we de zadel van de paard, klommen we op hun rug en gingen we het water in. Mijn paard was niet echt dol op het water, dus het koste wat moeite om hem erin te krijgen, maar het is ons toch gelukt om wat golven te pakken. Vanuit Byron bay naar Port Macquarie, wat een mooie plek is maar meer voor wat oudere mensen. Vanuit daar door naar Port Stephens. Waar het 2 dagen regende en koud was. Dus lekker binnen gezetten om spelletjes te spelen met alle gasten. En toen was het tijd om weer terug te gaan naar de prachtige beachouse in Collaroy. Het is erg fijn om iedereen hier weer te zien en bij te kletsen. Dus dat was de oostkust. Natuurlijk is er nog veel meer te vertellen over wat ik gedaan en gezien heb hier in het oosten, maar dat zal ik jullie besparen ;)

Laten we nu de oostkust even gaan vergelijken met de westkust. De oostkust is prachtig en ik ben blij dat ik deze kant van Australië ook heb gezien, maar het is hier veel meer toeristischer dan de west kant. Veel meer backpackers, veel meer tours, veel meer mcdonals, etc. De westkust is natuur. Het lijkt of dat Australië zo geschapen is en er verder niks aan gedaan is. Er zijn een paar mensen gaan wonen, maar dat is het. Ze hebben de prachtige creatie van God niet verpest zoals ze dat hebben gedaan in zoveel plekken aan de oostkust. Misschien denken andere mensen hier anders over, maar dit is mijn mening;

Als je naar Australië wilt komen om veel backpackers te ontmoeten, te feesten, naar mcdonals te gaan en veel tours te doen. Ga dan naar de Oostkust. Wil je echter naar Australië komen voor het wanzinnig prachtige land, mooie kliften, wicked waves en om de locals te ontmoeten. Ga dan alsjeblieft naar West Australië!
Eigenlijk zou ik dit niet moeten aanraden, omdat het juist zo mooi stuk land is omdat je bijna geen backpackers ziet, maar goed als je enthousiast ergens over bent, kun je dat niet voor je houden.

Lieve mensen, ik heb weer genoeg getypte voor vandaag, dus ik ga afscheid van jullie nemen. Morgen verlaat ik dit prachtige land en hoewel ik erg uitzie naar Nederland, komen er nu ook een paar tranen opzetten als ik denk aan het verlaten van dit land. En omdat ik dat nu nog niet wil, ga ik nog geen afscheid blog schrijven. Nu eerst nog even genieten en als ik thuis ben zal ik mijn afscheidblog schrijven. Jullie zijn dus nog niet van mij af! :)

Dikke kus vanuit de Beachouse en tot snel!

Jannet

  • 20 April 2014 - 13:12

    Wietske:

    Hoi Jannet,
    Wat weer een supermooi verhaal... het wordt per keer meer verhaspeld with English, so It is good om je weer thuis te zien ;)
    Goede reis, sterkte met afscheid nemen, je neemt het mee in je hart toch? Alle ontmoetingen, mensen ...
    Groetjes,
    Wietske

  • 21 April 2014 - 12:23

    Janneke:

    Hoi Jannet,
    Een hele goede reis weer terug naar Nederland. En daar liggen vast weer mooie uitdagingen op je te wachten!
    Groetjes,
    Janneke

  • 22 April 2014 - 11:03

    Tim:

    Leuk geschreven! Wat een verhalen.. Haha. Ik ben toch wel benieuwd naar die shuttle die je had gemist:-p
    Goede reis! Volgens mij kom je ergens vandaag thuis...

  • 22 April 2014 - 12:54

    Marco:

    Waanzinnig mooi verhaal Jannet,

    Afscheid nemen is nooit leuk natuurlijk, maar jah er moet ook weer ruimte zijn voor het volgende avontuur zullen we maar denken toch:)

    Hoop dat je inmiddels weer veilig in NL bent!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jannet

Hoi lieve lezers, Welkom op mijn profiel! Hier kunnen jullie alles volgen van mijn grote avontuur in Australië. 15 juni vlieg ik vanaf Amsterdam richting Melbourne om daar mijn eerste kennis met Australië te gaan maken. Daarna ga ik richting Sydney, Cairns, Darwin om uiteindelijk te eindigen in Perth. Vanaf daar vlieg ik op 15 november weer terug naar Amsterdam. (Zoals het er nu uit ziet) Ik wens jullie veel leesplezier en ik vind het natuurlijk altijd leuk als je een reactie achterlaat! :)

Actief sinds 25 Feb. 2013
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 6401

Voorgaande reizen:

15 Juni 2013 - 15 November 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: