Harde leven van een backpacker :) - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Jannet Lok - WaarBenJij.nu Harde leven van een backpacker :) - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Jannet Lok - WaarBenJij.nu

Harde leven van een backpacker :)

Door: Jannet

Blijf op de hoogte en volg Jannet

07 Februari 2014 | Australië, Collaroy

Hallo lieve vrienden en vriendinnetjes

Vandaag precies een maand geleden dat ik echt ben gaan reizen dus mooie timing om weer een blogje de wereld in de sturen!

Reisschema van afgelopen maand:
Sydney-Perth-Bunburry-Dunsborough-Magaret River-Augusta-Walpole-Denmark-Albany-Magaret River.

Dus inmiddels al aardig wat plekken gezien en voet het of ik al jaren het aan het backpacken ben. Het landschap is hier prachtig en daar geniet ik dan ook vol van! Ook is het leuk om gewoon in de bus te stappen om naar de volgende bestemming te gaan terwijl je geen idee hebt wat je te wachten staat. Zo zag ik vanuit de bus dat Dunsborough echt prachtig is. Waar het water mooi lichtblauw is en de stranden wit! Maar het kan ook tegenvallen. Ik zat in de bus en we reden door een erg klein dorpje heen waar ik vanuit de bus maar 2 winkels zag. Ik dacht; ' wat een lol om hier te wonen zeg..' maar voordat ik het wist stopte de bus en zei de buschauffeur; ' passagiers voor Walpole? bestemming bereikt' Kortom mijn stop. Serieus?? Dit is Walpole? Dit is waar ik er echt uit moet?? oke interessant.. Maar goed ook die 2 nachten heb ik prima weten door te komen. :)

Verder ontmoet ik vele gezellige mensen van over heel de wereld waar dan ook vaak dagtochtjes en spelletjes mee worden gedaan. De uno en ligretto kanten die ik vanuit huis heb meegekregen worden dan ook zeker veel gebruikt!

Al met al heb ik het dus heerlijk naar me zin en geniet ik vooral! Maar laatst zag ik een filmpje voorbij komen waarin mijn neefje al aan het lopen is dan realiseer je dat je ook wel veel mist en dat is dan even slikken.. maar als ik dan weer op een prachtig wit strand lig met een blauwe lucht denk ik; Ach die 3 maanden kom ik ook nog wel door! ;)

De planning is nu om langzaam naar boven te gaan om uiteindelijk bij Broome uit te komen. Vanuit daar vlieg ik naar Alice spring om de Uluru te zien vervolgens vlieg ik door naar Cairns om vanuit daar langzaam naar beneden te gaan met als eindpunt Sydney. EN ik heb er onwijs veel zin in om al die mooie plekken te gaan bezoeken!! :D

Dikke kus vanuit Australie! :D

  • 08 Februari 2014 - 09:46

    Marco:

    Fantastisch leven toch:) Blijf vooral genieten!

  • 08 Februari 2014 - 14:21

    TheoB.:

    Hoi Janet,leuk om jou te volgen,zo te zien heb je het erg naar je zin en super wijs die sprong uit het vliegtuig!!dat durf ik natuuuuuurlijk ook heus wel.....heel veel plezier met je reis verder en veel fotoos posten,maak ons maar lekker hier in Nederland,wij werken wel door bij Postnl:-) ,gr,TheoB.

  • 08 Februari 2014 - 19:31

    Johannes:

    Nou, een hele goede reis. Had je nog behoefte aan een adres van een oud-collega van mij uit Leek?
    Groeten,
    Johannes

  • 15 Februari 2014 - 14:18

    Wietske:

    Hoi Jannet,
    Nou ja zeg! Je bericht was in mijn spambox gekomen.... Snap ik niks van. Maar gelukkig heb ik je reis via Facebook toch aardig kunnen volgen.
    Haha, wat leuk, je verhaal over Walpole. Wat grappig dat iets wat je dan bedacht hebt, in het echt heel anders blijkt te zijn.
    Het schiet al weer op he, op weg naar Nederland. Krijg je er zo langzamerhand weer zin in, of ... ???
    Eerst nog even lekker je verjaardag vieren in het zonnig Australië, mmm, heerlijk! Vast 1 van de weinige keren dat je buiten gaat zitten op je verjaardag :)
    Veel plezier nog, geniet van het reizen, nieuwe dingen zien, andere mensen ontmoeten, verhalen horen en vertellen.

    Groetjes,
    Wietske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jannet

Hoi lieve lezers, Welkom op mijn profiel! Hier kunnen jullie alles volgen van mijn grote avontuur in Australië. 15 juni vlieg ik vanaf Amsterdam richting Melbourne om daar mijn eerste kennis met Australië te gaan maken. Daarna ga ik richting Sydney, Cairns, Darwin om uiteindelijk te eindigen in Perth. Vanaf daar vlieg ik op 15 november weer terug naar Amsterdam. (Zoals het er nu uit ziet) Ik wens jullie veel leesplezier en ik vind het natuurlijk altijd leuk als je een reactie achterlaat! :)

Actief sinds 25 Feb. 2013
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 6410

Voorgaande reizen:

15 Juni 2013 - 15 November 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: