Magaret River - Broome - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Jannet Lok - WaarBenJij.nu Magaret River - Broome - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Jannet Lok - WaarBenJij.nu

Magaret River - Broome

Door: Jannet

Blijf op de hoogte en volg Jannet

15 Maart 2014 | Australië, Collaroy

Hoi schatjes,

Omdat het gewoon niet mogelijk is om de afgelopen maand samen te vatten in een blog, heb ik het besloten om het kort te houden. Het was vet! :D

Liefs,

Jannet

ps. Oke, omdat jullie zo leuk zijn en niet langer zijn mijn blog kunnen, zal ik toch een poging doen ;) Het was echt fantastisch! Wauw, de dingen die ik heb mogen zien en ervaren zijn gewoon ongeschrijfelijk. Ik zal een korte, probeer ik, samenvatting maken;

Magaret River>veel wijnranken en wanzinnige stranden!

Bunburry> Dolfijnen zo dichtbij dat je ze bijna kan aanraken!

Lancelin> Enorme duinen! Ben een paar duinen omhoog geklommen en overal waar je kijk zie je duinen, erg bizar.

Kalbarri> Mie (japanse meisje) Ontmoet in de bus onderweg naar Kalbarri en samen zijn we daar opgetrokken. Met haar ben ik ook wezen abseilen. En dat was echt ontzettend gaaf!! Had nooit verwacht dat ik dat nog eens in mijn leven zou doen. Maar ik dacht; ' Als ik kan skydiven, kan ik ook wel abseilen!' Eerst 25 meter en daarna 35 meter. Ik moest eerst wel even die drempel over (letterlijk en figuurlijk) maar daarna was het puur genieten en konden er grote sprongen worden gemaakt ;)Na het abseilen gingen met met z'n allen afkoelen in de river en nog even langs ' Nature window' Erg leuke dag al met al. Hier ontmoette ik ook Steve en Savannah, die toevallig op dezelfde dag als mij naar Denham gingen en ze hadden een auto en ik mocht mee!! :D super chill, anders had ik midden in de nacht moeten reizen en nu gewoon overdag met 2 toffe mensen! :D

Denham> Hier ontmoette we Blenche en Terasa, die hier waren voor onderzoek naar zeeslangen. Was erg tof, omdat wij mochten toekijken hoe ze de slangen uit de water haalde, onderzoekten, stukje staart eraf haalde (voor DNA) en ze weer vrijlieten. Deze slangen zijn erg giftig. 1 bijt en je bent binnen 5 minuten doof. Ze gingen dus erg voorzichtig te werk en wij moeten op afstand blijven en niks aanraken! Was erg bijzonder om dit mee te maken. Al duurde het wel weer even voordat ik weer in de oceaan durfde te zwemmen..

Blenche heeft mij hier ook leren snorkelen! altijd klein beginnen, dus dat deden we, in het zwembad. Eerst even moeite met ademhalen, daarna ging het een stuk beter! Klaar voor het echte werk later in Coral bay.

Coral Bay: WAUWW!! Ik wist niet dat water zo mooi kon zijn! wat een prachtige kleur blauw hier in Coral bay! En dat op mijn verjaardag!! hoe vet is dat! :D had hier geen ontvangst, dus dat was wat jammer op je verjaardag, maar door mijn ouders, die stiekem even het hostel hadden gebeld om te zeggen dat ik jarig was) heb ik alsnog een heerlijke verjaardag hier gehad! :D Thomas heeft mij ook nog meegenomen op de motor voor een tochtje tijdens de zonsondergang en vervolgens te eindigen in de lokale bar. Al met al erg gezellig dus ;)

In Coral bay heb ik echt elke dag gesnorkeld! het is zo gaaf om te zien wat er onderwater allemaal leeft! echt bizar hoeveel verschillende vissen er zijn! allemaal erg onschuldig klinkt dit he, maar wacht ik heb nog iets schokkends in petto, namelijk; Ik, Jannet Lok, heb een haai gezien. Ja echt, geen grap. Ik was aan het snorkelen met Steve en toen keek ik naar links en daar zwom hij; de haai. Ik schrok enorm natuurlijk en wist niet wat ik moest doen, maar 5 sec. later was hij al weg gezwommen. Oke, Jannet, rustig adem halen en gewoon weer verder snorkelen. Maar goed, je kan je vast voorstellen dat mijn hart nog wel even een tijdje tekeer ging..

Wat ook echt ontzettend vet was, was de quad bike sunsat tour. 2 uur lang crossen over de duinen terwijl de zon ondergaat in de oceaan en kangoeroes voorbij hoppen, kan het nog beter?? Dacht het niet. Dat was echt leuk! :D

Exmouth> Hier heb ik 5 andere jongeren ontmoet waar ik de week mee ben opgetrokken. 1 daarvan was een lokale die ons alle mooie plekken kon laten zien. Hij had een auto en 2 fransen hadden ook een auto, dus daar konden we lekker mee toeren! Veel gesnorkeld, bbq, mooie tochtjes met de auto, vissen, etc. Het Aussie leven zeg maar! :D

Broome> Vandaag aangekomen in Broome, dus kan er nog niet veel van vertellen. Behalve dat het zo'n 50 graden is. Zo voelt het tenminste. Maar goed, ben hier tot vrijdag, dus we zien wel weer wat we gaan beleven! Ik kon alleen niet wachten op jullie dit allemaal te vertellen, dus gelijk maar aan het typen gegaan ;)

Natuurlijk is er nog veel meer gebeurd dan dit, maar als ik jullie dat allemaal ga vertellen, zitten jullie er morgen nog en waarschijnlijk is jullie aandacht ook al weg, dus laat ik het hierbij ;)

Nog kort even mijn planning;

21 maart vlieg ik naar Cairns> van Cairns naarSydney> Van Sydney vliegen naar Ayers Rock> van Ayers Rock naar Sydney en als laatst > Van Sydney naar Amsterdam. Nog maar 8 weekjes en dan ben ik weer terug in Nederland! kan niet wachten op jullie allemaal weer te zien! Maar eerst ga ik nog even genieten van mijn trip!! :D

Dikke knuffel van een zweterige Jannet! :D


  • 15 Maart 2014 - 11:24

    Wietske:

    Hee Jannet,
    Wat een super avonturen en verhalen! Mooi dat je na al dat harde werken zo geniet van het rondtrekken! Have Fun en tot ziens!

  • 15 Maart 2014 - 11:24

    Wietske:

    Oh ja, en die foto's.... prachtig vind ik ze!

  • 15 Maart 2014 - 17:54

    Henrike:

    Haha, mooi om te lezen. En verder zal ik het kort houden: Super! Geniet! Lekker! Verder! ;)

  • 15 Maart 2014 - 19:31

    Wim En Jenny:

    Heerlijk weer een nieuw verslag van jou te lezen. Super dat je zo geniet en mooie avonturen beleeft!
    Wij zijn onder de indruk van de mooie foto's en zien er naar uit om de uitgebreide versie te bekijken, maar eerst nog even genieten voor jou.Dikke kus, Wim en Jenny

  • 16 Maart 2014 - 12:26

    Johannes:

    Ongelooflijk wat je allemaal ziet en meemaakt! Zou je wel terugkomen denk ik dan?

    Johannes

  • 17 Maart 2014 - 10:00

    Marco:

    Das ook niet aardig dat die slangen je doof maken:) Geintje, echt super mooi om te lezen Janet! Waanzinnig mooie foto's en leuk dat je zoveel verschillende mensen ontmoet, heb je de reis en de activiteiten een beetje geplanned of ga je naar een locatie en zie je dan wel weer wat je tegenkomt en wat je allemaal kunt doen?

    Hoe dan ook, zo te lezen pakt het allemaal goed uit, heeeeeeeel veel plezier met het gedeelte dat nog voor je ligt!

    Groetjes uit het buurland!

  • 20 Maart 2014 - 18:37

    Jenny:

    'ik zie nog steeds groen' is mijn samengevatte reactie ;) Fijn dat je zo geniet!!!! Vooral nog even mee doorgaan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jannet

Hoi lieve lezers, Welkom op mijn profiel! Hier kunnen jullie alles volgen van mijn grote avontuur in Australië. 15 juni vlieg ik vanaf Amsterdam richting Melbourne om daar mijn eerste kennis met Australië te gaan maken. Daarna ga ik richting Sydney, Cairns, Darwin om uiteindelijk te eindigen in Perth. Vanaf daar vlieg ik op 15 november weer terug naar Amsterdam. (Zoals het er nu uit ziet) Ik wens jullie veel leesplezier en ik vind het natuurlijk altijd leuk als je een reactie achterlaat! :)

Actief sinds 25 Feb. 2013
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 6412

Voorgaande reizen:

15 Juni 2013 - 15 November 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: