Nog 5 weekjes! :) - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Jannet Lok - WaarBenJij.nu Nog 5 weekjes! :) - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Jannet Lok - WaarBenJij.nu

Nog 5 weekjes! :)

Door: Jannet

Blijf op de hoogte en volg Jannet

12 Mei 2013 | Nederland, Groningen


15600.. Dat is het getal van het aantal pakketten wat ik het afgelopen half jaar heb moeten bezorgen om deze reis te kunnen maken. 15600 pakjes. Elke dag opnieuw weer die prachtige pakketten zien, in je auto laden, naar het juiste adres rijden, aanbellen, pakketje afgeven en weer door naar de volgende. Door regen,wind, sneeuwstormen, hagel en zonnestralen. Deze trouwe postbezorgster ging gewoon door! Al zijn er momenten geweest dat ik er mee wilde stoppen (bijvoorbeeld met zulke gladheid dat elke keer als je een bocht maakt, je busje nog kilometers doorschiet en je maar hoopt dat hij op tijd stopt..) hebben onder andere mijn lieve collega's er voor gezorgd dat ik het afgelopen jaar er elke werkdag weer bij was en het stiekem ook nog wel leuk vond ook. Maar nu is hier toch een einde aan gekomen en dan vraag je je af of dat dit harde werken het allemaal wel waard is geweest. Heb ik niet voor niets stapels pakketten lopen bezorgen door weer en wind? Over een tijdje weten we daar het antwoord op, want Jannetje gaat over 5 weken naar Australië!!!

15 juni is het dan eindelijk zo ver! Dan mag ik mijn spulletjes pakken en in het vliegtuig stappen om eerst naar Londen te vliegen en om vervolgens door te gaan naar Melbourne. Waar het echte avontuur gaat beginnen. Ik heb nog geen idee wat ik daar allemaal tegen ga komen. Natuurlijk heb ik me voorbereid door internet af te speuren, boeken te lezen, reisverhalen te lezen, mensen te ondervragen, etc etc.. Maar volgens mij kan je nooit helemaal voorbereid zijn om zo'n avontuur en moet je het gewoon lekker op je af laten komen!

Inmiddels zijn de voorbereidingen in volle gang en zijn al de hoognodige dingen aangeschaft;

rugzak>check, Werkvisum> check, creditcard>check, paspoort > Hmm, waar had ik die ook al weer gelaten?? oh wacht, in één van mijn verhuisdozen... paar uur later; JAA, gevonden!! paspoort> check, slaapspul> check, oordoppen> check, mp3>check, EHBOtasje>check, mini shampoo/douchegel/tandpasta/zonnebrandcrème>check,check,check en check.

nou, volgens mij kom ik zo een heel eind, maar er moet natuurlijk nog veel meer dingen mee, maar je moet ergens mee beginnen.. De komende weken ga ik verder met; het papier werk regelen, laatste dingen aanschaffen, tas inpakken, reisplanning verder af maken, etc. Nog genoeg te doen dus.

Dus zoals je merkt ben ik er druk mee bezig en heb ik voor weinig andere dingen nog interesse, omdat het nu bijna allemaal draait om AUSTRALIË!!
Hoe vet is het gewoon dat ik daar over 5 weken gewoon loop?! Ik zal dan eindelijk het prachtige bondi beach (en de knappe lifeguards die daar rondlopen) kunnen bewonderen i.p.v. de beelden zien die op televisie voorbij komen. Tijdens een wandeling kan ik een kangoeroe voorbij zien hoppen. Ik kan het opera house zo veel fotograferen als ik zelf wil i.p.v. het house bekijken via street view. Ik kan eindeloos over stranden heen lopen omdat het maar door blijft gaan. Ik kan over die prachtige great ocean road rijden om het allemaal met mijn eigen ogen te kunnen bewonderen! Gratis zwemmen in de lagoon met uitzicht op de oceaan in Cairns. Naar de Fraser Avenue Lookout in Perth met prachtig uitzicht op de stad en haven. Alles is mogelijk!

Misschien een beetje naïef waar betreft die kangoeroe... Maar ach, mijn grote droom gaat eindelijk in vervullen, dus wat wil je dan ook? Al jaren wil ik naar Australië en nu ben ik nog maar 5 weken verwijdert van het uit laten komen van deze droom. Dus wat Australië mij ook gaat brengen, leuke en minder leuke dingen, ik ben al super trots op het feit dat ik het zover heb gebracht en dat ik mijn droom nu gewoon kan laten uitkomen! ik bedoel, gewoon alleen al het feit dat je kan zeggen; 'ach ja, ik ben ook nog even naar Australië geweest' is toch al super vet!! :) Natuurlijk is dit niet de reden dat ik naar Australië ga, maar ga ik naar Australië om het land, om de mensen, om het weer, om de ervaring en voor mezelf. Om een keer tijd voor mezelf te nemen en te mogen genieten van dit leven en hoe kan je dit nou beter doen dan is het prachtige Australië?

Op deze site ga ik proberen om jullie een beetje op de hoogte te houden van mijn avonturen en daar wens ik jullie veel plezier mee!
Zoals ook al in mijn profiel staat beschreven; reactie zijn van harte welkom! :)

Liefs,
Jannet

  • 12 Mei 2013 - 20:28

    Maartje:

    Ey Jannet,

    Wat cool joh!
    Tis me alleen nog niet duidelijk wat je daar precies gaat doen en voor hoelang?

    Succe en geniet van je voorbereidingen.

    Groetjes Maartje

  • 12 Mei 2013 - 20:35

    Erica:

    Wat leuk dat je deze grote reis gaat maken. ik blijf graag op de hoogte. Groetjes Erica

  • 12 Mei 2013 - 21:04

    Wietske:

    hoi Jannet,

    Leuk te lezen dit 1e verslag!
    Ik hoop dat je vaak zulke leuke lange verhalen blijft schrijven!!!

  • 12 Mei 2013 - 21:57

    Rachel:

    Haha meid, als ik dit zo lees kijk ik alweer uit naar je volgende blogs. Je hebt een talent voor schrijven!
    Dat heb je alvast mogen ontdekken door je reis naar Australië, je komt vast als een schrijfster terug;).

    Heel veel plezier, succes en sterkte bij het inpakken en de laatste voorbereidingen! Spannend!
    Liefs,
    Rachel

  • 14 Mei 2013 - 16:34

    Wilma:

    He Jannet,

    Wat een leuk verhaal al :-) ik ben heel benieuwd naar de vervolg verhalen!
    Heel veel succes met de laatste voorbereidingen! Geniet er van en je gaat sowieso een leuke tijd tegemoet!

    Liefs Wilma

  • 15 Mei 2013 - 21:31

    Jeroen:

    Goed (sterk) terhaal mevrouw lok :-)

    Ben benieuwd naar de volgende verhalen!!

    Hopen dat je oud collega's je binnenkort nog in real life kunnen bewonderen. Er word met enige mate nog aan me gevraagd 'waar is jannet' de trouwe pakkrtbezorgster. Je wordt gemist.

    Veel plezier!

  • 20 Mei 2013 - 21:04

    Marco:

    Leuk verhaal, wordt vast een geweldig avontuur!

  • 14 Juni 2013 - 10:50

    Wietske:

    hee Jannet, Het is allang geen 5 weekjes meer!
    Tijd voor een update toch??? Je wilt natuurlijk je trouwe fans wel wat op de hoogte houden???

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jannet

Hoi lieve lezers, Welkom op mijn profiel! Hier kunnen jullie alles volgen van mijn grote avontuur in Australië. 15 juni vlieg ik vanaf Amsterdam richting Melbourne om daar mijn eerste kennis met Australië te gaan maken. Daarna ga ik richting Sydney, Cairns, Darwin om uiteindelijk te eindigen in Perth. Vanaf daar vlieg ik op 15 november weer terug naar Amsterdam. (Zoals het er nu uit ziet) Ik wens jullie veel leesplezier en ik vind het natuurlijk altijd leuk als je een reactie achterlaat! :)

Actief sinds 25 Feb. 2013
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 6423

Voorgaande reizen:

15 Juni 2013 - 15 November 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: