Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jannet Lok - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jannet Lok - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Jannet

Blijf op de hoogte en volg Jannet

02 Juli 2013 | Australië, Sydney

Hee!

Een nieuwe blog vanuit Sydney.
Sinds 3 dagen ben ik in Sydney. Daarvoor ben ik een week in Paterson lakes geweest, waar ik verbleef bij een super leuk stel die ik ontmoet heb in de hillsong church. Zij hebben hun huis open gesteld voor een vreemde en behandelde mij als één van hun beste vrienden. Ik had een kamer helemaal voor mezelf, wat fijn was na een week een kamer te hebben moeten delen met andere mensen. Ook was de man een chef geweest, dus je kan je voorstellen dat Jannetje haar buikje vol heeft gegeten=)

Ik heb daar ook veel tijd achter de computer gezeten op zoek naar een baan. Ik heb meerdere brieven verstuurd, maar er was er 1 waar ik erg enthousiast over was. Het ging om de volgende functie; nanny &housekeeping. Ik zou 2 dagen op een 3 maand oud jongetje passen en 3 dagen in de ochtend helpen met de housekeeping in de hostel waar ik ook zou slapen. Dus daar een prachtige, al zeg ik het zelf, sollicitatie brief heen gestuurd en fingers cross.

Zaterdag terug in melbourne city waar ik samen met een ander meisje naar de dierentuin van melbourne ben geweest. Dit was erg leuk en heb zelfs mijn eerste echte kangoeroe gezien!! :) maar wat nog leuker was, was dat ik tijdens mijn dierentuinbezoek een telefoontje kreeg van James. Nu hoor ik jullie denken; James? Wie is nou weer James? Nou, mensen ik zal jullie niet langer in spanning laten. James is mijn nieuwe baas of leidinggevende hoe je het maar wilt noemen. Want ja het is echt waar, jannet heeft de baan gekregen die ze wilde!!!:D hij belde dus zaterdag met de vraag of ik maandag kon beginnen. Dus zaterdag een ticket geboekt voor de nachtbus van Melbourne naar Sydney (12, 5 uur in de bus..) zondag bijgeslapen in de hostel die ik al geboekt had en maandag ochtend met de bus vertrokken naar Collaroy. Dit ligt nog wel in Sydney, maar is wel 45 min. Met de bus. Het is hier allemaal iets groter dan in Nederland.. Aangekomen in collaroy heb ik kennis gemaakt met James en zijn gezin. En het is een heerlijk christelijk gezinnetje en super aardig. Wat ook leuk is , is dat ze zo goed als aan het strand wonen, Vanuit hun balkon heb je een waanzinnig uitzicht op de oceaan. Dus je kan je voorstellen dat ik me hier wel vermaak. Oh ik heb het leukste, nou ja leukste.., nog geeneens verteld,de vrouw van James heeft ook coeliakie. Dus als ik daar smiddags en soms savonds ga eten, dan kan k gewoon mee eten, omdat het glutenvrij is!!! Misschien niet echt aardig om het leuk te vinden als iemand coeliakie heeft, maar het is fijn als mensen precies weten wat je wel en niet mag zonder dat je alles continue moet gaan uitleggen.

Dus ma en di oppassen op een baby, eten koken en een wasje voor ze draaien en de rest van de week bedden opmaken. Vandaag even proef gedraaid op dat laatste en dat is prima te doen. Morgen moet ik ook proef draaien in de vroege ochtend dienst en moet ik om 05.00 uur beginnen. Voor de mensen die mij een beetje kennen: dat gaat dus een grote uitdaging worden..

Dus samengevat. Ik vermaak me prima in Australië! =)Het weer is beter geworden, leer nieuwe mensen kennen en ontdek steeds meer nieuwe plekken. Net een nieuwe baan waar ik, nu nog, enthousiast over ben en ik geniet!:)

Tot de volgende keer maar weer!

Ps.

Hoop dat het niet een te warrig verhaal is geworden.. het is best lastig om de dingen die je mee maakt mooi te verpakken in een blog, maar goed ik doe me best=)

  • 02 Juli 2013 - 11:49

    Henrike:

    Wow, goed voor elkaar! :)

  • 02 Juli 2013 - 11:53

    Wietske:

    Ik wil fotos!! van je uitzicht!!! aanhet strand!!!
    En wil je me niet zo jaloers maken met je verhalen over het weer enzo!!!

  • 02 Juli 2013 - 11:55

    Wietske:

    heee Henrike doe niet zo flauw!! we zitten tegelijk te typen zo ongeveer. En ik wou voor de 3e keer als eerste reageren.. mislukt!!

  • 02 Juli 2013 - 12:05

    Rachel:

    Wat een goede berichten!
    Super fijn om te horen!

  • 02 Juli 2013 - 14:02

    Anne:

    Hee Jannet!

    Wat gaaf om te lezen, klinkt echt als een avontuur,
    Geniet er maar lekker van! Liefs Anne

  • 02 Juli 2013 - 23:44

    Jeroen Schoonderbeek:

    He lokkie!

    Tot op heden gaat het je nog allemaal voor de wind, goed om te horen. :-)
    Super dat je NU al een leuke baan hebt gevonden, hoelang is de planning om daar te blijven?

    En ik sluit me aan bij wietske, ik wil foto's zien!!

    Heel veel plezier nog!

    Groeten,

  • 03 Juli 2013 - 23:55

    Marco:

    Leuk om te lezen! Blijf vooral genieten!!:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jannet

Hoi lieve lezers, Welkom op mijn profiel! Hier kunnen jullie alles volgen van mijn grote avontuur in Australië. 15 juni vlieg ik vanaf Amsterdam richting Melbourne om daar mijn eerste kennis met Australië te gaan maken. Daarna ga ik richting Sydney, Cairns, Darwin om uiteindelijk te eindigen in Perth. Vanaf daar vlieg ik op 15 november weer terug naar Amsterdam. (Zoals het er nu uit ziet) Ik wens jullie veel leesplezier en ik vind het natuurlijk altijd leuk als je een reactie achterlaat! :)

Actief sinds 25 Feb. 2013
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 6422

Voorgaande reizen:

15 Juni 2013 - 15 November 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: