Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jannet Lok - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jannet Lok - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Jannet

Blijf op de hoogte en volg Jannet

26 Juli 2013 | Australië, Sydney

Hallootjes!

Komende maandag is het alweer een maand dat ik in Sydney ben! Het is echt voorbij gevlogen! Na mijn idee ben ik hier nog maar net, maar toch is het echt alweer een maand. Tijd voor een kleine update:

Zoals jullie konden lezen in mijn vorige update, werk ik 5 dagen in de week. En het bevalt me nog steeds. Al moet ik wel toegeven dat ik het oppassen leuker vind dan het schoonmaken. Als ik om 05.00 uur de keukenvloer sta te dweilen en mensen precies op het moment binnen komen als ik klaar ben, dan denk ik; 'wat doe ik hier?!!?' maar zodra de zon hier opkomt en het schitterd over het water, dan voel ik me hier weer op mijn plekje.

Ondertussen ontmoet ik allerlei leuke en interessante mensen in dit hostel. Er zijn veel mensen op het moment die langer in dit hostel blijven, dus dan leer je ze ook echt kennen en dat vind ik erg leuk! Al lopen hier soms ook wat ehmm.. laten we zeggen zeer interessante personen rond.. ;) maar ook dat maakt alles wat leuker! :D Gisteren hebben we met 25 personen kerstmis gevierd. Gewoon omdat het kan en omdat het hier nu winter is en koud. (zo'n 18 graden) Het was erg leuk om met alle gekke hostelgasten dit te vieren en we hebben we wanzinnig avond gehad!

Tussen het werken door ben ik lekker de omgeving aan het verkennen en ik moet zeggen; het is allemaal prachtig. Zo heb ik de opera house gezien, harbour bridge, Darling harbour, Chinatown en de Botanic Garden. Dit ligt allemaal in Sydney city. Gisteren ben ik echter naar Palm beach geweest, wat zo'n 45 min. met de bus was. Palm Beach is het noordelijkste stukje van Sydney en echt wanzinnig mooi!!:D Ik heb mijn ogen uit gekeken. Ik ben omhoog geklommen naar de Lighthouse waar ik een prachtig mooi uitzicht had. Toen ik weer terug naar beneden wilde gaan, besloot ik op een ander pad te volgen. Al snel kwam ik er achter dat dit geen officieel pad was naar beneden. Maar door alle bosjes heen zag ik de zee, dus ik besloot door te lopen. Al kruipend door bosjes en takken, kwam ik uiteindelijk uit op de meeste prachtige wanzinnig plek uit die ik ooit heb gezien. Ik kwam terecht bij de rotsen. Recht naar beneden was de zee en vanaf de rotsen kon ik heel Palm Beach zien. (zie foto's ) Ik zei tegen God; 'Volgens mij kan het niet mooier dan dit' Maar God besloot om zijn creatie nog mooier te maken, want nadat ik daar 10 minuten had gezeten, kwamen er vier dolfijnen voorbij zwemmen. Gewoon recht voor mijn gezicht!! Ik dacht; wat zie ik daar?? en ja hoor, het waren echt dolfijnen!!:D Dus toen zei ik tegen God; 'nou, wat walvissen zou ook wel vet zijn' maar helaas, dat zat er niet in. Maar mijn dag was alsnog behoorlijk geslaagd ;)

Dus al met al ben ik gewoon heerlijk aan het genieten. Het werk is prima te doen, vooral het oppassen, en ondertussen ben ik heerlijk de buurt hier aan het verkennen. Wat vaak gepaard gaat met lekkere zonneschijn, al is het hier winter en klaagt iedereen dat het hier zo koud is.. Inmiddels hebben ze geleerd om niet meer te klagen als Jannet in de buurt is, want het is niet koud, in Nederland kan het pas koud worden. (al hoor ik allemaal berichten dat het op dit moment ontzettend warm is in Nederland..)

Het is mij trouwens eindelijk gelukt om wat foto's te uploaden, dus dan krijgen jullie een beetje beeld van hoe het hier eruit ziet. Het kan zijn dat mijn foto's niet bij dit verhaal staan, maar bij mijn vorige. Maar kijk gewoon even bij foto's en dan kom je er vast uit! :D

Tot de volgende keer maar weer! :D

Jannet

ps. Ik vind het trouwens heel erg leuk om jullie reactive te lezen. Ik kan er niet op reageren. (kan wel, maar dan krijgen jullie geen bericht van) Maar dat betekent niet dat ik het niet waardeer. Dus blijf vooral reageren!! :D

  • 26 Juli 2013 - 13:08

    Jenny:

    Wauw, dat klinkt nog steeds als volop genieten!
    Ik heb een briljant plan: als Thijs en ik nou ook komen kun jij oppassen en maak ik 's ochtends om 5 uur wel de keuken schoon! ;)
    Veel plezier verder!!!!!

  • 27 Juli 2013 - 00:15

    Marco:

    Gaaf hoor! Ik heb al even gegoogeld en Palm Beach ziet eruit als een waanzinnig mooi plekje!

    Blijf vooral genieten!

  • 29 Juli 2013 - 15:16

    Wilma:

    He Jannet,

    Wat super leuk en mooi om allemaal te lezen! Zo te horen vermaak jij je nog wel een beetje ;-)
    Fijn dat het zo goed bevalt en geniet nog maar een tijdje heerlijk daar!!!
    Ik vind het erg leuk om je verhalen te lezen! Dus... ik wacht weer op het volgende verhaal :-)

    Liefs en groetjes van Wilma, En een knuffel van Robbin en Merel

  • 03 Augustus 2013 - 16:32

    Wietske:

    hee Jannet, Leuk weer wat van je te lezen! En ook leuk dat je fotos hebt geplaatst! Nog niet van Palm Beach begrijp ik?? Klinkt geweldig zoals je dat beschrijft... ik kan niet wachten om het met eigen ogen te zien! Dus ik reis graag met Jenny Bouwman mee! Wel zo gezellig..
    Nou, dit is een beetje late reactie van me, door onze vakantie. het is inderdaad momenteel vreselijk warm in Nederland, en ook in Italie en Oostenrijk waar we al vakantie hebben gehouden, was het een aangenaam temperatuurtje.
    werk ze, en geniet ze, en tot je volgend verslagje maar weer.
    groejtes, Wietske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jannet

Hoi lieve lezers, Welkom op mijn profiel! Hier kunnen jullie alles volgen van mijn grote avontuur in Australië. 15 juni vlieg ik vanaf Amsterdam richting Melbourne om daar mijn eerste kennis met Australië te gaan maken. Daarna ga ik richting Sydney, Cairns, Darwin om uiteindelijk te eindigen in Perth. Vanaf daar vlieg ik op 15 november weer terug naar Amsterdam. (Zoals het er nu uit ziet) Ik wens jullie veel leesplezier en ik vind het natuurlijk altijd leuk als je een reactie achterlaat! :)

Actief sinds 25 Feb. 2013
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 6419

Voorgaande reizen:

15 Juni 2013 - 15 November 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: