Eindelijk nieuwe blog! :) - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Jannet Lok - WaarBenJij.nu Eindelijk nieuwe blog! :) - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Jannet Lok - WaarBenJij.nu

Eindelijk nieuwe blog! :)

Door: Jannet

Blijf op de hoogte en volg Jannet

24 September 2013 | Australië, Collaroy

G'day mates!

Sinds het alweer een tijdje geleden is dat ik een update heb geschreven, wil ik jullie niet langer laten wachten; So, here it is! (Sommige mensen werden een beetje ongeduldig.. ;) )

Goed, ik ben nog steeds in Collaroy dus daar nog geen verandering. Wat wel verandert is, is dat ik een paar prachtige en indrukwekkende herinneringen erbij heb gekregen! Natuurlijk is het allemaal veel te veel om met jullie hier te delen, maar ik zal proberen om een 'korte' update te geven.

Zoals ik al zei ben ik nog steeds in Collaroy, waar ik nog steeds heerlijk bedden mag verschonen en op een heerlijk ventje mag passen. Afgelopen weken echt te veel gewerkt, maar als het goed is komt daar heel snel een eind aan! En dat vind ik zelf wel prettig, want hoewel ik het geld wel fijn vind, ben ik niet naar Australië gekomen om doodmoe van het werken te zijn.. ;) En Henry (mijn oppaskindje) zit nu in de grijpfase, dus ik ben continue mijn bril kwijt of mijn haren worden uit mijn hoofd getrokken, maar ach wat is het een schatje.. ;)

En naast het werken ben ik gewoon heerlijk aan het genieten van alle moois dat Australië te bieden heeft. Zo ben ik laatst naar Kiama geweest, waar ze een blowhole hebben. Dus als het vloed begint te worden, komt het water door het gat heen en spuit het naar boven toen. het kan wel tot 25 meter hoog komen! En dat was echt heel vet om te zien! Elke keer als er weer water omhoog werd gespoten, zei ik; 'wauw, wauw, wauw!' Echt, ik leek wel een klein kind.. ;) Een paar weken geleden was er een grote bootshow in darling harbour, wat nogal een grote evenement bleek te zien. Mensen van al over de wereld, kwamen naar Sydney toe voor de bootshow. En ookal hou ik nou ook weer niet zo van boten, was het toch een enorm leuke dag waar ik als een echte Hollander alle spulletjes die gratis waren meegenomen heb.. ;) En afgelopen zondag was dé brug van Sydney afgesloten voor een marathon en dat was behoorlijk vet om te zien. Dé brug van Sydney die normaal enorm druk is met alle auto's die in en uit de stad gaan, was nu helemaal vol met mensen die aan het rennen waren. David en ik zijn ook over de brug gelopen alleen deden wij het niet voor een medaille, maar voor het waarzinnige uitzicht vanaf deze brug. (foto's worden toegevoegd, niet om jullie jaloers te maken hoor.. ) Ook maak ik heerlijke tochtjes met de ferry. Vertrekken vanuit Manly naar de City of ergens anders heen, echt perfect! Heerlijk een tocht over het water waar je elke keer overweldigt word door alle schoonheid van het water en het land.

En dan het allerleukste wat ik heb meegemaakt afgelopen weken; ik ben naar Bondi Beach geweest!!:D Dit is een strand in Sydney die super bekend is en waar iedereen zowat heen gaat. En misschien weet niet iedereen dit, maar ik keek altijd het programma bondi rescue. (programma dat de lifeguard op bondi beach volgt) en wat andere mensen er ook van vinden, ik vond het altijd erg leuk om te kijken! Dus nu ik hier in Australië ben, kan ik die kans natuurlijk niet voorbij laten gaan om deze lifeguards in het echt te zien! En dat heb ik dan ook niet gedaan. 2 dagen ben ik naar Bondi geweest en het was super tof! Niet alleen heb ik bondi in live gezien, maar ik heb zelfs bijna alle lifeguards gezien die ik kende van het programma en ik ben zelfs met één op de foto gekomen! Dus je kan natuurlijk wel voorstellen dat ik helemaal happy was!

Maar goed, ik zou nog veel meer verhalen kunnen vertellen over alle prachtige dingen hier, maar ik wil de jaloersheid bij jullie niet al te groot maken ;) Dus ik zal stoppen. :)

Nu ik jullie de leuke dagen heb verteld, moet ik ook eerlijk zeggen dat er soms ook wel pittige dagen bij zaten. De eerste twee maanden had ik nergens last van, maar deze afgelopen maand heb ik opeens enorm last van heimwee. :( (En nee Jeroen, niet naar de postnl pakketten.. ;) ) En Skype is wel echt een super uitvinding, want nu kan ik heerlijk met sommige van jullie kletsen op Skype, maar dat maakt het soms ook wel moeilijker. Je kan de persoon dan namelijk wel zien, maar niet aanraking en soms wil je gewoon een knuffel (toch Grianne? :p) Ik was zelfs één keer geneigd om ticket terug naar Nederland te boeken en gewoon weer lekker terug naar huis te gaan. Toch uiteindelijk maar besloten om hier te blijven. Gelukkig heb ik hier een fijne groep mensen waarmee ik kan praten en dat helpt dan wel enorm! En als ik dan weer ergens ben, zoals laatst in Kiama, en denk; this is really awesome!! :D (om even een Australisch woord te gebruiken ) dan vergeet ik mijn heimwee en word het overweldigt door de schoonheid van dit land.

Dus al met al, gaat het nog steeds erg goed met mij, met af en toe een dipje. maar dat is ook oke heb ik gehoord, want dat zal me sterke maken =) En komend weekend ga ik lekker eindelijk naar de Blue Montains dus het komt wel goed met me ;)

Dikke knuffel hier vanuit Sydney! :D

Jannet



  • 24 September 2013 - 12:42

    Wilma:

    He Jannet,

    Wat leuk om weer wat van je te lezen!
    En fijn om te lezen dat je daar lekker afleiding hebt! Ik kan me ook de moeilijke momentjes goed voorstellen :-( hopelijk krijg je de komende weken weer veel afleiding en zijn die momentjes in de minderheid!

    Geniet er vooral van!

    Liefs Wilma

  • 24 September 2013 - 19:55

    Johannes Veldhuizen:

    Moi Jannet,

    Bedankt voor je verhaal, dat heerlijk weg las. En na het zien van de foto's .... zeggen wij ook waw.
    Dat is wat anders dan het gewone leven hier, met een natte fietstocht in de regen, een lekke band op weg naar Assen (ik niet maar je ma wel) en de bekende Roder nacht met lallende mensen de hele nacht door lang je huis.
    Verder alles goed hoor.
    Geniet vooral, ook van de dipjes als je die weer te boven bent.

    Groet,

    Johannes

  • 24 September 2013 - 20:59

    Janneke Munneke:

    Prachtig Jannet, wat een mooie foto's (en lifequard :)) Superveel bewondering voor jou dat je dit allemaal maar mooi doet en confrontaties aangaat. Ik hoop dat je blijft genieten, ondanks de dipjes die mij vanzelfsprekend toe lijken. Heb het goed daar, stoere meid!

    Groet,
    Janneke

  • 25 September 2013 - 15:07

    Marco Koster:

    Heel mooi verhaal Jannet, blijf vooral genieten! De echte heimwee komt vast pas als je weer in Nederland terugbent en weer verlangt naar al die mooie plekken en mensen die je daar ontmoet hebt!

    Lekker blijven genieten, veel succes en sterkte:)

    Marco

  • 30 September 2013 - 21:39

    Wietske :

    Ha Jannet,

    Kunnen er aub weer ietsje vaker wat blogs van je komen???
    Heb weer genoten van je verhaal!
    En ik hoop dat je ondanks je heimwee, toch weer de drive kunt oppakken om te genieten...
    En eh, anders komen Grianne en ik even langs in de kerstvakantie, toch Grianne???Beetje doorsparen, dan gaat dat lukken...
    liefs,
    Wietske

  • 03 Oktober 2013 - 14:22

    Grianne:

    Ook erg leuk om het even rustig te lezen ipv het 'snel' (3 kwartier) via Skype te horen. Die knuffels mis ik wel erg hoor, die zou ik je erg graag komen geven. Maar als mama en ik in de kerstvakantie naar Australie komen (ja mam, ik ga graag met je mee naar Jannet toe! dan komen we daar wel even kerstvieren) dan kan ik wel een knuffel geven.

    Ook heel leuk om de foto's te zien! Heel mooi! (ik mis die van professor Henry nog ;p) Heb je btw een nieuw groen jurkje? ;)

  • 07 Oktober 2013 - 21:06

    Jeroen Schoonderbeek:

    He Jannet!

    Goed om te horen dat je het (weer) naar je zin hebt! :)

    Ikkan begrijpen dat je de pakketten niet mist, maar je mist gewoon de gezellige collega's bij PostNL, nou wij missen jou ook hoor!! Er word tot op heden nog steeds naar je gevraagd, van Rini moest ik je deze week nog de groeten doen als ik je spreek, bij deze.

    Geniet er nog maar heel van, voor je het weet ben je weer in Nederland (bij de pakketten ;).)

    Groeten uit Ede

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jannet

Hoi lieve lezers, Welkom op mijn profiel! Hier kunnen jullie alles volgen van mijn grote avontuur in Australië. 15 juni vlieg ik vanaf Amsterdam richting Melbourne om daar mijn eerste kennis met Australië te gaan maken. Daarna ga ik richting Sydney, Cairns, Darwin om uiteindelijk te eindigen in Perth. Vanaf daar vlieg ik op 15 november weer terug naar Amsterdam. (Zoals het er nu uit ziet) Ik wens jullie veel leesplezier en ik vind het natuurlijk altijd leuk als je een reactie achterlaat! :)

Actief sinds 25 Feb. 2013
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 6416

Voorgaande reizen:

15 Juni 2013 - 15 November 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: